Federacja Niemieckich Browarów Rzemieślniczych jest zrzeszeniem browarów niemieckich, które stawia sobie za cel umożliwienie miłośnikom niemieckiej sztuki piwowarskiej rozkoszowania się piwem w stylu niemieckim również w domu.
Federacja Niemieckich Browarów Rzemieślniczych reprezentuje browary członkowskie samodzielnie i kompleksowo – to znaczy w zakresie dystrybucji, marketingu, reklamy i promocji sprzedaży.
 

Wyróżnia nas

Dystrybucja
Z naszego logistycznie optymalnie zlokalizowanego centrum zapewniamy dystrybucję na cały kraj. Obsługujemy przy tym następujące kanały dystrybucji: hurtownie, specjalistyczne hurtownie piwa i napojów bezalkoholowe, prywatne i filialne sklepy spożywcze oraz zakłady gastronomiczne.
Wysoka klasa niemieckich marek piwnych jest ceniona na całym świecie. Właśnie z tym prestiżem czuje się związana Federacja Niemieckich Browarów Rzemieślniczych i użycza browarom swojego silnego głosu.
Piwo jest ulubionym napojem alkoholowym w Europie. Szczególnie ze względu na obowiązujące od 1516 r. Niemieckie Prawo Czystości kojarzone jest na całym świecie zwłaszcza z Niemcami.
Niemiecka branża piwowarska jest wyjątkowa w skali światowej. Ponad 1400 niemieckich browarów potwierdza swoje profesjonalne kompetencje w zakresie ważenia piwa. Z tym łączą się aspiracje do codziennego dostarczania ludziom pewnego i atrakcyjnego produktu spożywczego.
Federacja Niemieckich Browarów Rzemieślniczych reprezentuje wspólne interesy niemieckiej branży piwowarskiej, zwalcza nieuczciwą konkurencję i promuje wymianę doświadczeń, szczególnie na płaszczyźnie gospodarczej, prawnej, technicznej i ekonomiki przedsiębiorstw.
Federacja Niemieckich Browarów Rzemieślniczych reprezentuje kompleksowo interesy i cele niemieckich piwowarów.
Organizacja i zadania
Compliance
Funkcjonowanie Federacji Niemieckich Browarów Rzemieślniczych bazuje na sile poszczególnych, zrzeszonych w niej browarów. W swojej działalności Federacja Niemieckich Browarów Rzemieślniczych konsekwentnie kieruje się zgodnością z prawem kartelowym. Postępowanie sprzeczne z tym prawem może skutkować grzywnami i roszczeniami odszkodowawczymi.
Tego rodzaju naruszenia stoją również w sprzeczności z reprezentowanymi przez nas zasadami konkurencyjności, opartymi na wolności i uczciwości.
Dlatego też każdy browar i każdy pracownik musi mieć świadomość swojej odpowiedzialności.
Z pojęciem „Prawo Czystości” miłośnicy piwa w kraju i za granicą kojarzą wysoki standard jakościowy. To najstarsza na świecie, wciąż obowiązująca ustawa o ochronie praw konsumenta, która została wydana w 1516 r. przez bawarskiego księcia Albrechta IV Wittelsbacha, zwanego Mądrym.  Do tego czasu często dodawano do piwa najróżniejsze niestrawne, czasami wręcz trujące składniki
Prawo Czystości z 1516 r.
Dzień piwa niemieckiego
Z biegiem wieków kunszt ważenia piwa w Niemczech zaowocował różnymi gatunkami piwa, tworząc wyjątkową różnorodność na skalę światową. W konsekwencji Unia Europejska uznała piwo produkowane w Niemczech w oparciu o Prawo Czystości za certyfikowany „produkt tradycyjny”. W związku z tym od 1994 r. obchodzony jest co roku Dzień piwa niemieckiego, świętowany 23 kwietnia.
Po upływie 500 lat znaczenie Prawa Czystości jest dzisiaj bardziej aktualne niż kiedykolwiek wcześniej.
Każdego roku 23 kwietnia jest obchodzony przez piwowarów, gastronomów, sprzedawców piwa i klientów w ramach różnych imprez, jak zwiedzanie browarów, festyny w browarach, seminaria na temat piwa i przedpołudniowe spotkania przy piwie.